“Ne Yapmalı?”
— Mantıklı bir arkadaş şöyle der aşığa: ya az çok umudun vardır harekete geçersin ya da hiç umudun yoktur vazgeçersin. Aşık özne iki seçenek arasına sızmaya çalışır: hiç umudum yok ama yine de.. İnatla seçmemeyi seçer: akıntıyı seçer, sürdürür.
Aşkı anlamak istiyorum ama onun içinde olduğumdan onu bir varoluş olarak görüyorum, öz olarak değil. Aşkın yanlış yerindeyim, göz kamaştırıcı yerinde: “her zaman en karanlık yer lambanın altıdır.”