"genç adamın hayatı öylesine anlamsız, önemsiz, uyuşuk bir hal almıştı ki, yanında çalışan adamlarının kendisini hiç umursamamaları bir yana tavuklar bile gelip orasını burasını gagalamaya başladılar."
"evet, benim iyi yürekli okurlarım, insanın sefil hallerinin gözler önüne serilmesini hiç istemezsiniz siz. 'canım ne yapalım biz onları?' dersiniz. 'biz bilmiyor muyuz sanki hayatta ne bayağılıklar, aptallıklar olduğunu? sen olmadan da çevremizin nice iç karartıcı şeylerle dolu olduğunu görüp duruyoruz! sen bize ruhumuzu okşayacak, güzel, çekici bir şeyler göster tanrı aşkına! göster ki sıkıntılarımızı unutalım!' "