O zamanlar insanların çok cahiliydim ve bazı adamların dimağlarında , sırf fenalık yapmak için konulmuş , hususi bir cihaz bulunduğunu bilmiyordum. O zamana kadar birisine fenalık yapmak için muhakkak bir sebep lazım geldiği kanaatindeyim. Fisebilillah (karşılık beklemeksizin) kötülük yapan adamlar bulunacağını , kötülüğün bazı insanlara hususi zevkler verebileceğini tasavvur edemiyordum.