Terapist, tüm hikayeyi dinledikten ve tıbbi bir sorun yaşamadığını gösteren doktor raporunu inceledikten sonra Kemal Bey'in
depresyonda olduğundan emin oldu. Kemal Bey'de depresyonun
fiziksel belirtileri (uykusuzluk, iştah kaybı, yorgunluk) , davranış
değişimleri (günlük aktivitelerini yapmayı bırakmak, arkadaşlarından kaçmak) , ruh hali değişimleri (üzüntü, sinirlilik, suçluluk) ve
düşünce biçimleri (olumsuz, kendini eleştiren ve karamsar düşünce
yapısı) görülmekteydi