Bayağı korktum, dedi ve ölümü düşündü.
Ölüyor zannettim!
Birdenbire hayatında en çok korktuğu şeyin ölüm olduğunu anladı.
O, ölümü hiç yakından görmemişti.
İnsan nasıl olur da ölüme isteyerek gider? diye düşündü.
Bir kadına sahip olmak… Bu ne kadar güç bir şeydir. Bunun para ile kabil olabileceğini zannediyor musun? İnsan para ile satın aldığı bir mevcudun varlığına sahip olabilir mi?
Ölümle düelloya tutuşmayınca, yaşam trajik boyutunu yitiriyor ve artık aynı tadı olmuyor. Ölümlü olma duygusu, özgürlük arzusunun temeli, hem felsefenin hem de sanatın varoluş nedenidir.
Hani insanlığın tarih boyunca sorduğu bir soru var ya; ‘Uzayda bizden başka zeki canlı var mı?’ diye. Sadece bu soruya bakarak bile, insan dediğin canlının ne kadar bencil ve kibirli olduğunu anlayabilirsin.