Gandi, "Gerçek eğitim insanın kendisindeki en iyiyi meydana çıkarmasıdır," der. Kendi en iyi versiyonunuzu bulup yaşayıncaya kadar öğrenmeye devam etmelisiniz.
Goethe şöyle der: "Her bakış bir gözlem, her gözlem bir düşünce, her düşünce bir bağlantı ve ilişki doğurur. Öyle ki, her dikkatli bakışınızda bir teori kurduğunuz söylenebilir."
Sonuca götürmeyen düşünce doğru da değildir. Yani haklı olduğunuzu sandığınız düşünce sizi sınırlandırıyor, kafesiniz oluyorsa, o düşüncenin içine sığınmamanız gerekir. Aksi takdirde "haklı haklı kaybeden" olursunuz.