İnsansı organizmaları insandan ayıran en büyük eksiklik; duygu üretmeden çiftleşebilecek kadar ilkel olmalarıydı. Hakiki insan ancak duygularının analizinde karşısındakiyle çoğalma duygusu ile hareket edebilirken, sahteleri şişme bebeklere bile erekteydi.
Ancak sığ kişiler bir duygudan kurtulabilmek için yıllarca beklerler. Kendi kendine söz geçirebilen bir kişi nasıl kolayca bir zevk icat edebilirse acısını da aynı kolaylıkla dindirebilir. Kendi duygularımın elinde oyuncak olmak istemiyorum ben. Duygularımı kullanmak istiyorum, onların tadını çıkarmak, onlara hükmetmek...