yağmur

yağmur

, bir kitap okudu
Puan vermedi·208 syf.·
133 günde okudu
·
2025 5. kitabı
André Gide
8.4/10 · 585 okunma
Reklam
Sanki kendi mutluluğumu ancak başkasının mutluluğuyla yaratabilirdim, sanki duygudaşlık yoluyla, bir bakıma başkası yerine yaşama yoluyla tadabileceğimden başka ben tanımıyordum. İşte bu yüzden, bu mutluluğu önleyebilecek her şey; çekingenlikler, cesaret kırıklıkları, anlaşmazlıklar, dedikodular, düşsel kederlerin hoşgörülü portreleri, o boş gerçekdışı susayışları, partilere, sınıflara, uluslara ya da ırklara ayrılmalar, insanı kendi kendinin ya da başkasının düşmanına dönüştürme yolunu tutan şeyler, geçimsizlik tohumları, baskılar, korkutmalar, yadsımalar, hepsi hepsi iğrenç göründü bana.
Varım; ama var olma nedenini bulmak istiyorum. Ne için yaşadığımı bilmek istiyorum.
Kendini tanı. Çirkin olduğu kadar da zararlı bir özdeyiş. Kendi kendini inceleyen kişi, gelişmesini durdurur. 'Kendini iyi tanımaya' çalışan tırtıl hiçbir zaman kelebek olamazdı.
Tanrıya inanmamak, sanıldığından çok daha güçtür.