Şeyma TOPRAK

Şeyma TOPRAK
@solimea
Hayatımdaki tek kötü kitap
Puan vermedi·50 syf.··
2023 4. kitabı
·
19 günde okudu
·
Okunma: 14 Mart 2023 23:01
Kitapları direkt "kötü" gibi kelimelerle ifade etmek istemem ama hayatımda bunu diyebileceğim tek kitaptı. Zaten 50 sayfada 3 hikaye var. Yüzeysel vs olmasından hayıflanıp yine de hikayeleri ayrı ayrı yorumlayacaktım. Ama son hikayeye gelince iyice çirkinleşti ve vazgeçtim. Savaş, tecavüz, ötekileştirme ne kadar kötü şey varsa hepsini sığdırmış 50 sayfaya Zweig. Evet Zweig. Ben de şaşkınım bu kadar vasat bir şeyin üstünde isminin olmasına...
Lyon'da DüğünStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202139,1bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖

Şeyma TOPRAK

, bir kitap okudu
Puan vermedi·50 syf.··
19 günde okudu
·
Okunma: 14 Mart 2023 23:01
·
2023 4. kitabı
Stefan Zweig
7.2/10 · 39,1bin okunma

Şeyma TOPRAK

, 2023 okuma hedefini güncelledi.
2023 OKUMA HEDEFİ
4/30 kitap - %13 tamamlandı
4 kitap okudu
30 kitap
481 sayfa
3 inceleme
0 alıntı
Puan vermedi·43 syf.··
2023 3. kitabı
Kitapta bir çok cümlenin altını çizdim çünkü Çehov'un ifade ettiği bir çok duygu bana hep tanıdık. Kovrin'in son hallerini görünce bir kez daha çevresine mutsuzluk, acı, nefret ve zulüm saçan insanların aslında kendi içlerinde çaresizce mutsuz ve sevgisizlikten kıvrandığı sonucuna vardım. İnsanların mutsuzken ne kadar acımasız ve sevgisiz olabildiğini görmek çok korkunç. Sayfalar dolusu anlatılmamasına rağmen o kadar çırılçıplak ve net bir gerçek olarak karşımıza dikiliyor ki. Okurken gerçekliği ve tanıdık hissi içinizi kemiriyor. Ayrıca insanların kendilerini herkesten daha özel hissederek (kimseye zararı dokunmadıkça) daha motive, başarılı ve mutlu olması ölmeden herkesin yaşaması gereken neredeyse ihtiyaç denilebilecek bir duygu. Hayatta kalmak için bir güç kaynağına benzetiyorum bu duyguyu. Kovrin'in de ölmemek için bu duyguya ihtiyacı vardı. Son olarak mutluluk deliliktir dostlarım. Mutluluk herkes gibi, sıradan, normal olmamaktır. Mutluluk kendine özgü, özel, bizi herkesten ayıran deliliklerimizin olmasıdır. Mutluluk kaostur (Tekdüzelikten, rutinden uzak). Mutlu olalım. Deli olmaktan, delirmekten korkmayalım. Sevinçler böyle mümkün :)
Edebiyat & Roman
Kara KeşişAnton Çehov · İş Bankası Kültür Yayınları · 20229,6bin okunma