Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Ədəbiyyatımızda ilklər.
• Ən qədim zamanlardan başlamış Azərbaycan ərazisində məskunlaşan müxtəlif xalqların ən mükəmməl abidəsi - e.ə I minilliyə aid olan Zərdüştün "Avesta"sı. • I minilliyin ilk ədəbi-bədii hadisəsi -"Dədə Qorqud " eposu. • Rübai janrından ilk dəfə istifadə etmiş şair - Q.Təbrizi.(XI) • Ədəbiyyatımızda ilk divan müəllifi (fars
Amerikalı bir hristiyan tarihçinin itirafları
Orta Doğu'lu Yahudiler, Müslümanları kurtarıcı gibi karşılamıştı. Her şeyden önce hürriyetleri daha fazlaydı, Kudüs'te istedikleri şekilde ibadet edebiliyor, İslâm idaresi altında, Asya'da, Mısır'da ve Ispanya'da büyük bir refaha kavuşabiliyorlardı. Halbuki Hıristiyan idaresi altındayken bu refahı akıllarından bile
Reklam
İSFAHAN: NISF-I CİHAN
İsfahan; İran'ın orta batı kısmında, yüksek ve genişçe bir yaylada Zâyenderûd nehrinin sol yakasında kurulmuş kadîm bir şehirdir. İslam medeniyetinin zevkini, asaletini asırlar öncesinden günümüze taşıyan bu şehir için XVII. yüzyıldan itibaren "İsfahan nisf-ı cihan" (İsfahan dünyanın yarısı) ve "İsfahan nakş-ı cihan" (İsfahan dünyanın süsü) tabirleri kullanılagelmiştir. Tarihi M.Ö. 3000'li yıllara kadar uzanan şehir, Elamlılardan Sasanilere, Selçuklulardan Safevilere kadar pek çok devletin yönetimi altında bulunmuştur. Şehir, Hz. Ömer (ra) döneminde Nihavend Savaşı'nın ardından fethedilerek İslam toprağı olmuştur (644). İsfahan'da Selçuklu dönemi eserlerinden Cuma Camii'nin yanı sıra altın çağını yaşadığı Safeviler döneminde pek çok abidevi yapı inşa edilmiştir. Şah Meydanı, Mescid-i Şah, Alî Kapu Sarayı, Kayseriyye Kapali Çarşısı, Siyûse ve Khaju Köprüleri, Çehelsütun (40 Sütun) Sarayı ve Heştbeheşt (Sekiz Cennet) Bağı bunlardan yalnızca bir kısmıdır.
İsfahan
İSFAHAN: NISF-I CİHAN İsfahan; İran’ın orta batı kısmında, yüksek ve genişçe bir yaylada Zâyenderûd nehrinin sol yakasında kurulmuş kadîm bir şehirdir. İslam medeniyetinin zevkini, asaletini asırlar öncesinden günümüze taşıyan bu şehir için XVII. yüzyılda itibaren “İsfahan nısf-ı cihan” (İsfahan dünyanın yarısı) ve “İsfahan nakş-ı cihan” (İsfahan dünyanın süsü) tabirleri kullanılagelmiştir. Tarihi M.Ö. 3000’li yıllara kadar uzanan şehir, Elamlılardan Sasanilere, Selçuklulardan Safevilere kadar pek çok devletin yönetimi altında bulunmuştur. Şehir, Hz. Ömer (ra) döneminde Nihavend Savaşı’nın ardından fethedilerek İslam toprağı olmuştur (644). İsfahan’da Selçuklu dönemi eserlerinden Cuma Camii’nin yanı sıra altın çağını yaşadığı Safeviler döneminde pek çok abidevi yapı inşa edilmiştir. Şah Meydanı, Mescid-i Şah, Âlî Kapu Sarayı, Kayseriyye Kapalı Çarşısı, Siyûse ve Khaju Köprüleri, Çehelsütun (40 Sütun) Sarayı ve Heştbeheşt (Sekiz Cennet) Bağı bunlardan yalnızca bir kısmıdır.
Osmanlıca Kelime Defteri (Seyyiat)
"Seyyiat:Kötülükler, kötü işler, günahlar." 🪷Günahlar ve seyyiat insanın nefsindendir. İnsan fıtratın zıddına hareket edip, şerleri irtikâp ederse, Cenab-ı Hakk'ın o şerleri yaratmasındaki mesuliyet insanındır. Günahlar ve seyyiat şer ve tahrip nevinden olduğundan, insan bir günahla çok tahribat yapabilir. Seyyiatın tahrip olması,
Osmanlıca Kelime Defteri (Hasenat)
🪻Kelime olarak, güzellikler, iyi ameller ve iyilikler gibi manalara geliyor. 🥀Hasenatın iki rüknü vardır. -Birisi kalıbı, diğeri ise niyetidir. Mesela, namaz bir hasenattır. Namazın kalıbı, kılınış şekli, fiilleridir; niyeti ise ihlâstır. Yani Allah için yapmaktır. Bu ikisi tam yapılır ise namaz hakiki olur; birisi eksik olursa,
Reklam
Melikşah Sezen / Vuslat Dergisi Türkçülük İdeolojisi ve Mâturîdîlik: Bir İdeoloji İstikametinde Mâturîdîliğin Keşf ve İstismarı Ehl-i Sünnet dairesi içinde yer alan kelâm fırkalarının kurucu iki reisinden bir tanesi olan İmam Ebû Mansur Muhammed b. Muhammed b. Mahmûd el-Mâturîdî es-Semerkandî (ö. 333/944) ve ona nispetle anılagelen itikadî
65 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.