Ebu Hureyre (Allah ondan razı olsun)'dan rivayet edildiğine göre Rasûlullah (sallallahu aleyhi vesellem) şöyle buyurdu: "Bir kimseye bildiği dini bir konu sorulduğunda cevap vermeyip gizlerse, kıyamet günü ağzına ateşten bir gem vurulur." Tirmizi, İlim, 3
Din İslam
Peygamber sav şöyle demiştir: “Kur'an'ı ezberleyip okuyan kişi, Allah katındaki seçkin meleklerle birlikte olacaktır. Kuran'ı zorlanarak da olsa devamlı okumaya çalışan kişiye ise iki kat ecir vardır.” Buhârî, Tefsîr, (Abese) 1
Din İslam
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
AYET-EL KÜRS-İ OKUMANIN FAZİLETİ* 🌸 *Hadîs-i Şerif* Peygamber Efendimiz (ﷺ) şöyle buyurmuştur; Ümmetimden her kim sabah kalktığında önce *on iki (12) defa* Ayetü-l Kürsi'yi okur sonra abdestini alır ve sabah namazını kılarsa; *-1-* Allâh-u Teâlâ onu, şeytanın şerrinden muhafaza eder. *-2-* Kur'an-ı Kerim'in tamamını *üç defa* okumuş gibi olur. *-3-* O kimseye kıyamet günü bütün dünya insanlarını aydınlatan nurdan bir taç giydirilir. 💨Enes bin Malik hazretleri; "Ey Allah'ın Rasûluﷺ bunu her gün mü okumam gerekir?" diye sordum; Rasülülllah Efendimiz (ﷺ) bana; ➖Hayır, her cuma günü sadece bir defaya mahsus *on iki (12) defa* okuman sana yeterlidir. Zira o senin bütün zamanına karşılıktır. _*(Taberani, el-mucemül-Kebir 8/135)*_ Özel halde okunmaz 💧💨💧💨💧💨💧💨
Din İslam
🌿 M Ü L K S U R E S İ 🌿 Mülk sûresi, fazileti hakkında hadis varid olan sûrelerdendir. Peygamber (s.a.s)'in şöyle buyurduğu rivayet edilir: "Kur'an'da otuz ayetlik bir sûre var, bir adama şefaat eder ve o kişi mağfiret olunur, O "Tebâreke" sûresidir" (Tirmizi, Fedâilil-Kur'ân 9; Ebu Davud, Salât, 322; İbn Mâce, Edep, 52). Câbir (r.a)'dan nakledilen başka bir hadiste de şöyle denilmektedir: "Peygamber (s.a.s), Secde ve Tebâreke (Mülk) sûrelerini okumadan uyumazdı" (Tirmizi, Fedâil'ül-Kur'an, 9). @ 📚
Din İslam
Okuduğum kitapta şöyle yazıyordu
Kalbine bir şans ver çünkü korkak bir kalp aşkı tadamaz ve aşksız bir hayat aslında hiç yaşanmamıştır ;))
Bir şiirinde, Cahit Zarifoğlu özlemeyi şöyle ifade etmiş ; Özlemek ne derin bir duygudur... Özlemek ne uzun mesafe...!! Cemâl Süreya demiş ki ; Uzaktan sevmediyseniz birini, hiç sevdim demeyin... Ekliyor Oğuz Atay ; Aklımdan çıkmıyor.. Aklım çıkıyor, "O" çıkmıyor... Ve Son noktayı Nâzım Hikmet koyuyor... Sesini duysam, sesine sarılacağım. # Öyle Özledim...