Hayatım boyunca hiçkimseye, hiçbir şekilde zorluk çıkarmadım. Uyumlu olmak gibi bir çabam da olmadı. Çabayla olacak bir şey de değil zaten bu. Çünkü İnsan özü neyse, onu akıtır dışarıya. “Özünde bal olan, bal, özünde zehir olan ise, zehir akıtır.” Çok sonraları ne fark ettim biliyor musunuz? Zorluk çıkarmadıkça, yük olurum diye korktukça, alttan aldıkça, iyi oldukça, sustukça, göz yumdukça devriliyorsunuz. Siz, tuğlalarınızdan ev inşa ediyorum sanıyorsunuz. Ama sonra bir bakıyorsunuz ki koca bir enkaz alanına dönüşmüşsünüz. Demem o ki hakkınız gasp edildiğinde susmayın. Bir yere uyumlu hale gelmek için, parçalarınızı törpülemeyin. Yük olurum diye düşündüğünüz o yerde kalmayın. Herkesi alttan almayın. Çünkü günün sonunda altta kalan siz olursunuz. İyi olun. Ama iyiliğinizi, onu sömürmek isteyenlerden uzak tutun.
•Gülben