İlk defa okuyorum Borges. İçimde bu zamana kadar okumamış olmamın pişmanlığı var. Düş dünyasında gezerken, gözleriniz daha önce hiç görmediği yerleri görüyor. Biraz mübalağlı da olsa her öyküden sonra ürperti hissettim. Farklı bir gözlük taktım her seferinde. Çok doluydu tüm kitap. Açıkçası kelime bulamıyorum tarif etmek için. Acele ile yorum yazmak, bu kitabı küçümsemek olur. Borges okumak bir ayrıcalıktır. Bilgi seline kapılıyorsunuz kitap boyunca. İster istemez araştırıyorsunuz kelimeleri, olayları, kişileri. Umberto Eco aklıma geldi birden, korkutucu ama büyüleyici. Daha çok okumamız lazım!