Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Şirvan Kurban

Şirvan Kurban
@srvnkrbn
öğrenci
lisans
İstanbul
24 okur puanı
Ocak 2021 tarihinde katıldı
160 syf.
·
Puan vermedi
Yeni Turan
Yeni TuranHalide Edib Adıvar
7.6/10 · 628 okunma
Reklam
212 syf.
·
Puan vermedi
Roman Olmayan Roman
"Fahim Bey ve Biz" her ne kadar roman türünde gösterilse de bu doğru bir tanım değildir. Öyle ki eserin sonlarına doğru anlatıcının -ya da yazarın mı demeliyim bilemiyorum çünkü yazarı anlatıcıdan ayıramıyoruz- adeta denemeleriyle karşılaşıyoruz. Bu denemeleri okurken "Noldu, nasıl geldik buralara?" demekten alıkoyamadım
Fahim  Bey ve Biz
Fahim Bey ve BizAbdülhak Şinasi Hisar · Everest Yayınları · 20221,810 okunma

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
"Bu tehlikeli bir mübahase Refik Bey. Fakat siz bir kadın[ın], ruhunu, mevcudiyetini verdiği zaman nasıl en son haddine kadar verdiğini ve hudut sevdiği adama dar gelirse kendi ruhunda yeni vüsatler, yeni ufuklar yaratmaya kadar vardığını bilmezsiniz."
Sayfa 91 - Can YayınlarıKitabı okudu
232 syf.
·
Puan vermedi
Hakkı Celis ve Yakup Kadri Karaosmanoğlu
Önceleri Fecr-i Âtî topluluğuna mensup olan Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Balkan Savaşı ve Birinci Dünya Savaşı ile birlikte mensup olduğu toplumun fikirlerinden sıyrılmış "sanat sanat içindir" anlayışını "sanat toplum içindir" anlayışına dönüştürmüştür. Tümden değişen bu sanat fikrine ise 'Kiralık Konak"ta anbean şahit oluruz. Öyle ki Hakkı Celis'in sanat hakkındaki fikirleri, Yakup Kadri Karaosmanoğlu'nun fikirleri ile paralel ilerlemektedir. Hakkı Celis bir nevi yazarın kendisidir diyebiliriz. O da romanın sonlarına doğru Edebiyât-i Cedîde ve Fecr-i Âtî edebiyatı için 'zampara edebiyatı' görüşüne kâni olur. Eserde Naim Efendi, Servet Bey ve Seniha ile üç kuşağı görürüz:Naim Efendi eski bir Osmanlı bireyi, Servet Bey Alafranga olmaya çalışan bir züppe, Seniha ise eserde de bahsi geçen 'asır sonu' bir kadın olarak karşımıza çıkmaktadır. Eserde bu farklı üç kuşağın fikir ve değerler çatışmasına şahitlik ederiz. Yakup Kadri Karaosmanoğlu romanda bu üç kuşağı da yerer. Bu üç kuşağın sorunu en başta bireysellikten kaynaklanmaktadır. Hakkı Celis de buna değinir. Memlekette harp vardır fakat bu üç kuşakta bununla ilgilenmez. Hepsinin kendi arzuları, dertleri vardır. Hakkı Celis'in de önceki durumu böyledir. Romanın sonlarına doğru hülyalı çocuk gider yerine şehit olmak isteyen bir adam gelir. Hakkı Celis'in bu uyanışı Yakup Kadri nezdinde olması gereken ve beklenilen uyanıştır. Yakup Kadri'nin Hakkı Celis üzerinden toplumsal bir mesaj vermek istediğini görüyoruz.
Kiralık Konak
Kiralık KonakYakup Kadri Karaosmanoğlu · İletişim Yayınları · 202317,7bin okunma
72 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.