📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Bir çırpıda ve merakla okunacak bir kitap. Srebrenitsa katliamını her yıl anıyoruz üzülüyoruz ama işin derinliklerini öğrendikçe daha bir içten üzülüyor insan. Kitapta savaşın başladığı bölümleri okudukça yok artık bunu yazar abartıyordur deyip araştırdığınızda doğruluğunu anlayabiliyorsunuz. Benim okumakta zorlandığım işkenceleri, tecavüzleri nasıl bir insan başka bir insana uygulayabilir aklım almıyor. Bu insan denen mahlukat gücü ele geçirdiğinde nasıl bir canavara dönüşebiliyor. Bu derece onursuz bir savaş nasıl olabiliyor, nasıl herkes bunu görmezden geliyor, ve daha birçok soruyu sorgulamanıza neden oluyor kitap en son olarak da tabi insan denen varlığın acizliğini, çürümüşlüğünü, kofluğunu...
Kitap için mükemmel diyebilirim. Anlatılanların çocuk gözüyle aktarılması ise içtenlik ve duygusallığı daha da artırmış. Sınıfsal eşitsizlikleri ele almanın yanında çocuk nasıl yetiştirilir konusunda çoğu eğitim kitabını geride bırakan bir kitap olmuş. Söylemeden geçemeyeceğim Atticus karakterinin naifliği düşünce tarzı bunları çocuklarına aktarışı beni çok etkiledi. Kesinlikle kütüphanenizde bulunması gereken kitaplardan.