Sıcağı bilmeden soğuğu bilemezsiniz, aşağıyı bilmeden yukarıyı, sağı bilmeden solu bilemezsiniz; birisini lanetleyip, diğerini yüceltmeyi.
Âdem’in düşüşü diye adlandırdınız bu bilgiden önce şeytan da yoktu. Herkes ve her şey sonsuz mükemmellik içindeydi. Ama siz bunun cennet olduğunu bilmiyordunuz. Çünkü mükemmellikten başka bir şey bilmiyordunuz.
Adem ile Havva’yı lanetlemeli mi, yoksa teşekkür mü etmelisiniz?
Bana kötüyü gösterdin ki, günü geldiğinde iyiyi ayırt edip kıymetini bileyim.
Sevgisiz bıraktın ki, yokluğunu tanıyayım ve varlığın değerini anlayayım.
Beklettin ki, sabrı öğreneyim.
Üzüntü verdin ki, kalbim dayanmayı, sabretmeyi ve içten güçlenmeyi öğrensin.
Kaybettirdin ki, aramanın, bulmanın ve sahip çıkmanın kıymetini anlayayım.
Her yerde ve her şeyde seni görüyorum. Eksilttiğini düşünürken bile çoğaltansın. Kaybettiğimi düşünürken kazandıransın. Tüm yaşananlar seni bulmam için bana çizdiğin bir yoldu. Teşekkür ederim.