Dostlarım ve yoldaşlar, ne yazıktır inançlarla dolup taşsa da dini kuruyup kalmış bir millete.
Ne yazıktır o millete, dokunmadığı bir kıyafeti giyer, hasat etmediği bir ekmeği yer ve kendi ezmediği üzümlerden üretilen şaraptan içer .
Ne yazıktır o millete, zorbayı kahraman, Fatihi gösterişli bir hayırsever zanneder.
Ne yazıktır ki her bir parçası kendisini bir millet olarak gören bölünmüş o milleti.
Karanlık kafesin darlığından
Bu dünyanın koyu bataklığından çıkıp gelen
Yakarış dolu sesimi duy
Ey eşi benzeri olmayan tanrı
Bedenimden çekip al bir anda
Bu kapkara utancı
Kalp değil bu bana verdigin
Kan içinde atıyor .. ah.. kurtar onu
Ya arındır huylarından heveslerinden
Ya da vefalı kıl sevgine bağlı onu
Yalnız sen anlıyor, yalnız sen biliyorsun
O ilk hatanın sırrını
Ah.. ey Tanrı nasıl söyleyeyim sana
Yorgunum bedenimden, dertliyim dertli