Marnet

Marnet
@stiles2
Okuduğum En İyi Kitaplardan Biri!
9/10
·316 syf.··
2024 4. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 04 Şubat 2024 20:33
YouTube kitap kanalımda Oscar Wilde'ın hayatını ve Dorian Gray'in Portresi kitabını anlattım: ytbe.one/Iw2V6jEzEuk Hiçbir yerde bulunmayan bu özel ve muhteşem kitabı sonunda okudum! Bu incelemenin altına yazılan her yoruma karşılık olarak akıcı ve bakış açınızı değiştirecek kitaplar önerdim, yeni kitap önerileri almak için yorumlar kısmına bakabilirsiniz. En başta "hiçbir yerde bulunmayan" kelimelerini kullanmamın sebebi Dorian Gray'in Portresi kitabını, sansürsüz ve açıklamalı basım olan Everest Yayınları'ndan okuduğum içindi. Size yemin ediyorum, okurken öyle büyük keyif aldım ki sanki 100 kitap okumuşum gibi hissediyorum şu an! Bu kadar keyif almamın sebebi hem baskı ve çevirinin kalitesinden hem de resimlerle ve dönem bilgileriyle desteklenen bir kitap olmasından dolayıydı. Şu an Oscar Wilde'ın hayatından bu kitabın basılması sürecinde yaşadığı zorluklara, Dorian Gray'in karakter dönüşümünden Victoria Çağı'nın baskıcı ortamına kadar her şeyi biliyor olmanın dayanılmaz hafifliği var üstümde. Kitap okumak böyle bir şey işte... Bazı baskılar o kitaptan alınacak zevki 50-60 kat yukarı taşıyabiliyor. Belki de sansürlü baskılardan okuduğumuzda çok daha yüzeysel geçilmiş olan detayları, sansürsüz olan baskıda yazarın esas niyetleri ve ilk halleriyle daha filtresiz okuma fırsatı yakalayabiliyoruz. Edebiyat benim için bu şekilde çok daha keyifli. Hatta Oscar Wilde'ın daha kitabın başında dünyadaki bütün kitapları değerlendirme konusundaki harika bir düşüncesini de okuyabiliyoruz: "Ahlaklı kitap, ahlaksız kitap diye bir şey yoktur. İyi yazılmış kitaplar vardır, kötü yazılmış kitaplar vardır. Hepsi bu." (s. 32) Kitapta ise gerçek anlamda bir kusursuzluk ideali var. İnsanlar olarak hepimiz kusursuz varoluşlara ulaşmayı arzuluyoruz. Kendimizi sosyal medyada
Edebiyat
Dorian Gray'in PortresiOscar Wilde · Everest Yayınları · 202099,4bin okunma
Oğuz Aktürk isimli okura yanıt verildi
Marnet
Okuduktan sonra yatağa yatıp hayatı neden böyle yaşıyoruz diye sordum kendime neden hırslarımızın esiri oluyorduk dorian kötü bir insan değil hayır bence o normal bir insan yani acaba o güç başkasında olsaydı da böyle yapar mıydı diye sordum dorian sadece o güç karşısında sarhoş olmuş bir insan kötü bir insan olsaydı bunu fark etmez devam ederdi gerçi yaptığının farkındaydı ama sonrasında normal olarak gördü acaba bu bir erdem miydi bu gücü kontrol etmek ya da hiçbir şekilde bizim kontrolümüz yoktu buna bağlanmış mıydık kendi hırslarımıza insanların yaptığı şeyler yüzüne yansır derler bu kitapta bu aklıma geldi çok karmaşık yazdığımın farkındayım ama en sonda bile Sör Henry ona yardım edemedi ben yardım edebilecek en olası kişi gibi düşünmüştüm dorian yolunu şaşırmış bir ruhtu belki de kitap bize ahlak dersi mi veriyor yoksa insan kendi bataklığından insanın ruhu ancak kendisini fark ederek kendi mi çıkmalı ya da kabullenmeli mi diyor emin değilim ben ikincisini yeğlerim.Mantıksız olduğum yerler belki de vardır bilemiyorum.uzun zaman önce okudum ve düşündüklerim bu kadar ama tekrar bir okumak zamanı gelmiş
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Motto olabilecek bir söz
Her şeyi ciddiye alıyordum; sanki ölümsüzmüşüm gibi.
Sayfa 27 - Can Yayınları·Kitabı okudu
Edebiyat
Marnet
Her yerde karşıma çıkıyorsunuz