Ben zannediyordum ki ömürlerimizin teknesini istediğimiz sahiple götürmek için yalnız onun dümenini ele almak kâfidir...Şimdi anlıyorum ki değilmiş...Yollar görünmez kayalarla doluymuş...Onlara çarpmamak lazımmış... Daha fenası gizli cereyanlar varmış ki insan onlara kapıldığı zaman yolun değiştiğini, gittikçe uzaklaştığını fark edemezmiş...Tâ kendisini başka sahillere düşmüş görünceye kadar...