“Zaten,bu olaylar içinde normal olmak bir çeşit anormallik sayılmaz mi ? Her devrin kendine mahsus ölçüleri vardır. Bir savaş zamanında barışta olduğu gibi yaşamak,bir inkılâp devrinde statik devirlerin kalıpları içinde sıkışıp kalmak bir gaflet,bir avarelik,bir sapıklık değil de nedir ?”