Öncelikle kitabın türü distopya. Ağır bir Distopya değil ve distopya okumaya başlayacak herkese öneriyorum. Charley adında genç kızın sıcak bir öğle saatlerinde bir halka tarafından içine çekilmesi ve uyandığında kendini çırılçıplak bir şekilde bir adada bulmasıyla başlıyor kitap. Nil Adasında. Nil Adasındaki diğer herkes ergenlik yıllarında ve herkesin 1 yılı var: Buradan kurtulmak veya ebediyen yok olmak için. Geri dönebilmek için ise adaya geldiğin gibi bir halka bulman ve içine atlaman gerekiyor. Oysa bu halkaların nerede ortaya çıkacağı belli olmuyor ve çok hızlı hareket ediyorlar. Kitap Charley ve Thad' in ağzından anlatılıyor. Acaba kim ölecek kim kurtulabilecek?