“Yarım balık” dedi. “Bir zamanlar balıktın. O kadar çok açıldığım için üzgünüm. İkimizi de mahvettim. Ama çok köpekbalığı öldürdük, senle ben ve daha pek çoğunu da mahvettik. Hayatında kaç tanesini öldürdün ihtiyar balık? O kafandaki kılıç boşuna mı var”
Hayatım bitmez bir yolculuktu. Yanımda başka anlamlar taşımaktan, kendi anlamıma ulaşamadım. Yağmurlu havalarda ormanlardan geçtim, tenim ıslanmadı. Fırtınalarda kuytular çıktı önüme, arsız rüzgarların tokatlarını yemedim. Sıradan olmak istedikçe bilgi çıktı karşıma, yeni yolların haritasından kaçamadım. Korumaktan, korunamadım. Buruk bir tadı vardı dünyanın. Yaşam acılarla doluydu.