Bazılarına göre, Tanrı'nın "bâtın oluşu" (gizli oluşu) bir sorun oluşturur ve bizi Onu aramaya kışkırtır. Aziz Anselm şöyle yazar: "Rabbim, eğer sen burada değilsen, eğer hâzır değilsen, ben seni nerede arayayım?... Ve hangi alametlerle, hangi suret içinde arayayım ben seni? Ben seni hiç görmedim, ya Rabb, Tanrım; ben senin suretini bilmem. Ey yüce Rabbim, senden uzak bir sürgünde bu insan ne yapsın?