Mürebbiyenin yüreği dayanamazken küçücük öğrencilerin yüreği nasıl dayanırdı ki. Son sahne gözlerimin önünde yaşandı diyebilirim. Buruk bitiş içeren bir Zweig eseri daha..
Her zamanki Stefan Zweig eserlerinden çok farklı bir kitaptı. Irene'in yaşadığı tarifi zorlayıcı korkusu sizi de etkisi altına alıyor. Ama o mükemmel yürekli eşi ile kitap sonunda bir tebessüm ediyorsunuz. Hayatta böyle erkekler var mı sahiden diye düşünmeden edemiyorsunuz. Zweig kitaplarının sonunda genelde ölüm ile yada mutsuz son ile biter. Ancak bu kitap yüreğinizi dolduran bir son ile bitti. Bayıldım.