İnsan, yanında başka bir insan yoksa, bir şeye güzel bile demiyor, kesinlikle söylemiyor bunu, başka varlıklara iyi ya da kötü bir anlam verebilmek için bile yanında bir insan olması gerekiyor.
“yüreğinizin derinliklerine inebildiğiniz ölçüde görüş açınız netleşecektir. kendilerinin dışına bakanlar yalnızca düş görürler; kendi içlerine bakanlar ise uyanırlar.”
Carl Gustav Jung
Mustafa Kemal'in kağnısı derdi, kağnısına
Mermi taşırdı öteye, dağ taş aşardı.
Çabuk giderdi, çok götürürdü Elifçik,
Nam salmıştı asker içinde.
Bu kez yine herkesten evvel almıştı yükünü,
Doğrulmuştu yola önceden önceden.
Öküzleriyle kardeş gibiydi Elif, Elif
Yemezdi, içmezdi, yemeden içmeden onlar,
Kocabaş, çok ihtiyardı, çok zayıftı,
Mahzundu bütün bütün Sarıkız, yanı sıra,
Gecenin ulu ağırlığına karşı,
Hafifletir, inceden inceden.