Hayatının, işinin, aşının, başına gelenlerin sorumluluğunu almayan, olumsuz durumlarla karşılaştığında ya şanssızım der ya da topu başkalarına atıp, başına gelenlerden başkalarını suçlar.
Birilerinin sürekli onayını almaya çalışarak, onlara kendimizi beğendirmeye çalışarak yaşamak, başkalarının kaptanlığında çakma hayat yaşamaya yol açar. Bu durum insan içinde hep huzursuzluk oluşmasına neden olur.