Halbuki Martin hayatın baskı ve gerilimini, heyecan ve alınterini ,şiddetli isyanını hissediyordu;asıl yazılması gereken buydu işte! Umacak hiçbir şey kalmamışken bile umudunu yitirmeyenleri;çılgın âşıkları;baskı ve gerilim altında, her türlü dehşet ve facia arasında mücadelesini sürdürenleri; gayretlerinin gücüyle hayatın kabuğunu çatlatan devleri yüceltmek istiyordu.