Hayat ( başlangıçta sandığım kadar düz ve basit olmayan hayat) hakkındaki bilgi fazlalığım, şimdilik bilinemezciliğe varıyordu.İnsanın başta muhtemel sandığı şey, ardından yanlış çıktığına, üçüncü aşamada da doğrulandığına göre, insan neyi iddia edebilirdi ki?
Zahmete değecek bir insan için sıkıntıya katlanmak en büyük zevktir.Nitelikli insanlar için, sanatları incelemek, antikacılık, koleksiyonculuk, bahçecilik gibi zevkler, başka bir şeyin yerini tutan, işlevini yerine getiren oyalanmalardır sadece.Diogenes gibi fıçımızın içinde yaşar, bir insan ararız.Ehveni şer kabilinden begonya yetiştirir,porsuk ağaçlarını budarız; çünkü begonyalar ve porsuklar bize karşı koymazlar.Ama aslında, zahmete değeceğinden emin olsak, zamanımızı bir insana harcamayı tercih ederdik. Bütün mesele budur;siz kendinizi biraz tanıyorsunuzdur herhalde. Zahmete değer misiniz, değmez misiniz?