sevda

sevda
@svdrmss
soğuk kişiliğim ve duygu dolu kalbim
yaşamak, tabiatın en küçük kımıldanışlarını sezerek, hayatın sarsılmaz bir mantık ile akıp gidişini seyrederek yaşamak; herkesten daha çok, daha kuvvetli yaşadığını, bir âna bir ömür kadar çok hayat doldurduğunu bilerek yaşamak... ve bilhassa bütün bunları anlatacak bir insanın mevcut olduğunu düşünerek, onu bekleyerek yaşamak...
Sayfa 83·Kitabı okudu
Kitap Alıntısı
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
bir ruh, ancak bir benzerini bulduğu zaman ve bize, bizim aklımıza, hesaplarımıza danışmaya lüzum bile görmeden, meydana çıkıyordu... biz ancak o zaman sahiden yaşamaya, -ruhumuzla yaşamaya- başlıyorduk. o zaman bütün tereddütler, hicaplar bir tarafa bırakılıyor, ruhlar birbirleriyle kucaklaşmak için her şeyi çiğneyerek, birbirine koşuyordu.
Sayfa 83·Kitabı okudu
Kitap Alıntısı
bir kitabı okurken geçen iki saatin ömrümün birçok senelerinden daha dolu, daha ehemmiyetli olduğunu fark edince insan hayatının ürkütücü hiçliğini düşünür ve yeis içinde kalırdım.
Sayfa 82·Kitabı okudu
Kitap Alıntısı
"ben böyleyim işte!" dedi. "ben garip bir kadınım... benimle ahbaplık etmek isterseniz birçok şeylere tahammüle mecbur kalacaksınız... çok manasız kaprislerim, birbirine uymaz saatlerim vardır... hülasa arkadaş olduğum kimseler için pek muziç ve anlaşılmaz bir mahlukum..."
Sayfa 77·Kitabı okudu
Kitap Alıntısı
bir insanın diğer bir insanı, hemen hemen hiçbir şey yapmadan, bu kadar mesut etmesi nasıl mümkün oluyordu?
Sayfa 68·Kitabı okudu
Kitap Alıntısı