Biliyordum, sona gelmiştim ve ölüm artık benim için kurtuluş olurdu. Ama... Hep bir ama vardı, değil mi? Ama ben ölmek istemiyordum, elimden alınan hayatımı geri istiyordum ve okuduğum kitaplardaki gibi sevmek istiyordum. Böyle yasaklar olmadan, ölümü düşünmeden ve korkmadan en güzel ve en kötü hâliyle sevmek istiyordum.
Şu insanlar ne tuhaftırlar; başkalarının mutluluklarını görerek kendilerini bundan yoksun buldukları için mi, acaba bu aşağılamalar ve küçümsemelerini kıskançlık ve hırçınlıklarından mıdır?