Mustafa Kemal, Tokat-Sivas yolunda, otomobilde arkadaşlarına şunları söyledi. "... İstanbuldakiler, rütbelerimi, nişanlarımı geri alacaklarmış! Hakları yok ya! Çünkü ben onların her birini bir harp meydanında, bir hizmet karşılığı kazanmıştım. Salonlarda, saraylarda değil! Haydi kordonomu alsınlar; 0 sarayındı. Fakat her ne ise... Zaten ben, o kimselerden önce davranarak istifamı verdim. Varsın alsınlar! Ancak (göğsündeki altın harp imtiyaz madalyasını göstererek) bunu vermem! Bunu benden kimse alamaz! Anafartalar'da harp meydanında, ateşin karşısında benim göğsüme taktılar!”