Okurlar bu kitapta 3'e bölünür:
a: Aşağılık Cemile!!
b: Ah Cemile, ne zor çektiğin.
c: Aferin Cemile, işte böyle kalbinin sesini dinle...
--------------------------------------------------------------------------------
Kitap 3 kişiye odaklanıyor fakat 4 önemli karakter var.
1. Kocası 2.Dünya Savaşına katılmış, zengin ve soylu bir ailenin güzeller güzeli, asi bir gelini: Cemile .
2. Cepheye erzak taşıyan eski bir savaş gazisi ve müthiş sesinden okuduğu yanık türküleriyle tanıdığımız içine kapanık ve sessiz karakteriyle: Danyar.
3. Hikayeyi kendi gözünden dinlediğimiz on beş yaşından küçük Seyit.
Her ne kadar bu üçünde hikaye yoğunlaşmış olsa da başka önemli bir karakter de:
4. Seyit'in ağabeyi ve Cemilenin Kocası, hikayede harcanmış karakter: Sadık.
Acaba bu 4'üne sorsak Cemile'yi, üstteki 3 şıktan hangisini seçerlerdi? (Bence: 1:abc 2:c 3:ab 4:a)
----Bundan sonrası: Spoiler alert----
Hikaye basitçe:
Cemile kayınbiraderi Seyit ile cepheye erzak taşıyarak günlerini geçiriyordur. Bir gün aynı onlar gibi erzak taşıyan Danyar ile karşılaşırlar ve yollarına birlikte devam ederler, başta Danyar'dan pek hoşlanmasa da Cemile, hikaye boyunca yavaş yavaş aşık ona olur ve en sonunda birlikte kaçarlar. (Geri planda olan ve toplum fikrini yansıtan karakterleri es geçiyorum.) Bu hikayede Seyit, Cemile'ye büyük bir saygı beslediğinden her zaman mutluluğunu düşünür hatta bu ikili arasında yaşananları fark edebilse de ses etmez çünkü önemli olan Cemile'nin mutluluğudur, hatta onların yanındayken resimlerini dahi çizer. Ancak sonradan aslında Cemile'ye aşık olduğunu anlar ve kendisini terk ettiği için ona nefret-aşk benzeri hisler besler resimlerinde ona yer