Her sonbaharda birbirinin üstüne dökülen yapraklar gibi insanlar da birbiri ardına toprağa yatarak yok oluyor. Bu değişmez, genel geçer bir yasa... Niçin endişe etmeli? Şu dünyada erilen başka ne var? Hayat yalan, ölüm gerçek...
Doğacak evladını hayatın nimetlerine ulaştırmak için zamanın ilerleyişine uygun okul hazırlamayı bile düşünmeyen bir milletin ezik, sefil nüfusunu artırmaya hizmet, insanlığa hayırlı bir iş midir?