"Palyaço" da olduğu gibi, çağ, insanı bir role itiyor, sonra insan bu rol uğruna can verse bile herkes bu "son"u olsun gerçekliğe dahil etmiyor. Gerçekle rolün karıştığı bir heyecan trajedisi.
Her sonbaharda birbirinin üstüne dökülen yapraklar gibi insanlar da birbiri ardına toprağa yatarak yok oluyor. Bu değişmez, genel geçer bir yasa... Niçin endişe etmeli? Şu dünyada erilen başka ne var? Hayat yalan, ölüm gerçek...