Bir rivayete göre Ahmet ibn Hanbel:
Rüyamda allah tealayı gördüm ve sordum:
Senin yakınlığını kazananlar bu yakınlığı neyle kazanıyorlar?
Buyurdu: kelamımla (kuranla) ya ahmet!
Sordum: kuranı anlayarak okumakla mı anlamadan okumakla mı?
Buyurdu: anlayarak da, anlamadan da!
Öncelikle kaynak vermek gerekirse bu rivayeti konu bağlamında Gazali kitabında eleştirmeden yer veriyor. Şimdi benim anlamadığım şey şu; peygamber veyahut elçi hariç bir insan nasıl Allahtan vahiy alabilir. Hemde aracı olmadan! Peygambere bile cebrail vasıtasıyla verilirken vahiy, bir insan nasıl direk Allahtan vahiy alabilir! Ya rivayetlerde bir sıkıntı var yada bu insanlar oldukça büyük bir iddiada bulunuyorlar.