Kötülüğün gerçek bir varlık olmadığı, gerçek varlığın sadece iyiye ait olduğu; kötülüğü, iyiliğin yokluğu olan gerçeklik haline getirilecek bir iyiliğin yokluğu. Bence bu teoriyi tersine çevirmek ve Wilhelm Busch gibi "İyilik, temizlenmiş kötülüktür" diyebilmek için son derece iyi nedenlere sahibiz.
Bilâkis, Jung'un sistemi, ancak onun hayatı incelenerek keşfedilir ve yaşamın temelinde yatan herhangi bir sistem yalnızca sonradan incelenir. Bu da insan hayatının yalnızca geriye dönük olarak anlamdırıldığını ifade eder.