Öncelikle arapça bilginiz yok, yani başkalarının oradan zahiren çıkardığı manalara dayanıyorsunuz. Meale dayanarak bunları iddia etmeniz ne kadar akıl kârı orası ayrı bir muamma iken ilahı kitabın nasıl sadece Mekke ve Medine'ye alakalandirdigini hala anlamış değilim. O halkın dilinde indiği sadece bu hükümlerin onlara has olduğuna delalet etmez. Bunun en büyük sebeplerinden biri, Arap dili diğer bütün dillerden daha belagatlı ve veciz olmasıdır. Evrensel dil den kastı ise en ince manaları dahi en iyi bu dil ile anlaşılabilmesinden ötürü Arapçaya ithaf edilerek evrensel denilmiştir. Ki bu sadece sebeplerden bir tanesi. Kendinize araştırmacı diyorsunuz lakin sadece gördüğünüz bir şeyi kendinize monotonlaştırıyorsunuz. Eğer hakkı ile araştırmacı olsaydınız evvela arapça olmak üzere Türkçe de dahil bütün tefsir kitaplarına bakıp orada yazanları karşılaştırdıktan sonra fikrinizi beyan ederdiniz. Lakin ben böyle bir şey yaptığınızı pek düşünmüyorum. Yani tabiri caizse, sadece bir şeye dayanarak o şeyin öyle olduğunu karar vermek, kendinizi kandırmakdan başka bişey değildir.