Ne beni bu dünyaya koyanın kim olduğunu,ne dünyanın ne olduğunu ne de kendimin ne olduğunu biliyorum...Beni çevreleyen evrenin ürkütücü uzamlarını görüyorum ve bu devasa yayılımın bir köşesinde ; bir başkası neden bu yerde olduğumu, beni önceleyen ve benden de sürecek olan ebediyetin neden bu küçük zaman dilimin bana yaşamam için verildiğini bilmeden takılıp kalmış bulunuyorum.Her yanda, beni bir atom ve yalnızca bir an süren geri dönüşsüz bir gölge gibi hapseden sonsuluklar görüyorum sadece.Bildiğim tek şey bir süre sonra ölmem gerektiği ama hiç bilmediğim ise kaçınamayacağım bu ölümün kendisi.
Özgür irade problemi , düşüncenin, beyinde ortaya çıkan süreçlerinin, özgür iradeye ilişkin deneyimlerimizi oluşturan süreçlerin tümüyle determinist olan bir nörobiyolojik sistemde gerçekleşip gerçekleşmediğini araştırmaktan ibarettir.