Uygarlık insanı daha çok kan dökücü yapmadıysan bile, en azından, eskiden olduğundan daha iğrenç, daha kötü bir kan dökücü yapmıştır.
Eskiden kan dökmede bir adalet arayışı vardı ve insanlar öldürmeşeri gerekenleri vicdan rahatlığıyla yok ederlerdi. Günümüzde ise, kan dökmeyi iğrenç kabul etsek de, bu iğrençliği eskiden olduğundan daha çok yapıyoruz.