Onca kalabalığın ortasında soyunup cıscıbıldak kalmak, bir deli için hesabı sorulacak şey değildi. İnsanlar ondan bu yaptığının hesabını soramayacakları gibi, onu ayıplayamazlardı da. Deliye, bu ne bir suç, ne de bir günahtı... Çünkü insan düşünebildiği, fark edebildiği, öğrenebildiği, bilebildiği kadarından mesuldü. Fakat bu düşünmediği yani düşünmemeyi tercih ettiği, fark etmediği, yani dönüp bakmadığı, öğrenme imkanı varken öğrenmediği yani öğrenmemeyi tercih ettiği, bildiği halde yapmadığı, isteye isteye yapmamayı seçtiği şeyler için geçerli değildi.