Hep böyle ikilemde kalmış bir gün batımı çekmek istemiştim.
Ve ne diyor Tarancı
"Desem ki vakitlerden bir nisan akşamıdır
Rüzgarların en ferahlatıcısı senden esiyor
...
Desem ki sen benim için
Hava kadar lazım
Ekmek kadar mübarek
Su gibi aziz bir şeysin
Nimettensin, nimettensin"
"Bütün geçişlerin şehnaza vardığı, bütün taksimlerin, peşrevlerin şehnaz olup dimağımı istila ettiği o günün sarhoşuyum ben ... Konuşmaya değil, görmeye muhtacım."