İnşirah Suresi'nde tekrar edilen o ayet gibi yaşayacaksın hayatını: “Şüphesiz her zorlukla beraber bir kolaylık vardır.” Başına ne gelirse gelsin bil; bil ki her zorlukla beraber bir kolaylık vardır. Trafik mi tıkalı, mutlaka açılacak; ama geç ama erken, bitmez dediğin o yollar elbet bitecek. Aç karnın doyacak, seni bunaltan gündüz sıcağı akşam tatlı tatlı esen bir melteme dönecek. Dayanılmaz bir sızı mı var göğsünün tam ortasında, bil ki Rahman teselli edecek, tam da olması gerektiği gibi, olması gerektiği zamanda. Belki uğruna senelerini verdiğin, canından çok sevdiğin bağlar hiç beklemediğin bir anda koptu; belki yıllarca kurduğun hayaller avuçlarının arasından kayıp gitti ve sen o derin, sessiz yalnızlığın içinde kalakaldın. Belki de emek vermekten, çabalamaktan ruhun o kadar yoruldu ki artık adım atacak gücü kendinde bulamıyorsun. Ama unutma ki toprak altındaki o kimsesiz tohum da en güçlü filizini o en zifiri karanlıkta, yapayalnızken verir. "Asla geçmez, kaldıramam" dediğin ne varsa geçmişe dön bir bak; neleri geride bırakıp ayağa kalktın. Bu da geçecek, bu fırtına da dinecek. Gecenin en karanlık anı, sabaha en yakın olan andır; ve bil ki her zorlukla beraber bir kolaylık vardır. Şüphesiz her zorlukla beraber bir kolaylık vardır…