beyazıt'tan aldığım esansın kapağını uzun süre sonra bugün açtım yeniden... kokusunu duyduğum an aklımdan koca koca mevsimler geçti: tramvay yolunda beklemişim seni, kirazlı'da denk geliriz diye heyecanlanmışım, süleymaniye'de senin için ağlamışım, üsküdar'da seni düşünmüşüm... sonra esansın kapağını kapattım. şimdi kenarda bir yerde durmuş, senden iğreniyor.
Kırmızıyı sevdiğini bilseydim Hayallerim kıpkırmızı olurdu … Gülhane’de simit satan çocuklar Nasıl anlasınlar ellerimizin Neden böyle çekingen olduğunu Ayasofya önünde tramvay bekleyenler Gökyüzüne dokunurken bu acı Kimdir diye sorsunlar içlerinden Birlikte yürüyen iki yabancı Biz gitsek de, İstanbul’da yine de Yıllar yılı gezinmeli bu sızı Benden bir yaralı şiir kalmalı Senden bir tebessüm, bir de kırmızı Nurullah Genç
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Bir aralık etrafına ve insanların yüzlerine baktı. Tramvayda hiç kimse gülümsemiyordu. Hepsinde yük taşıyan insanların yorgunluğu ve bezginliği var. Tramvay onları bir tarafa götürmese, hepsi oldukları yerde senelerce kalacaklarmış gibi ezik ve bitik, hepsinde bir bedbinlik. En küçük sebeplerle kavgaya bahane arıyorlar .. | Peyami Safa, Fatih-Harbiye |
Kırmızıyı sevdiğini bilseydim Hayallerim kıpkırmızı olurdu ......... Gülhane’de simit satan çocuklar Nasıl anlasınlar ellerimizin Neden böyle çekingen olduğunu Ayasofya önünde tramvay bekleyenler Gökyüzüne dokunurken bu acı Kimdir diye sorsunlar içlerinden Birlikte yürüyen iki yabancı Biz gitsek de, İstanbul’da yine de Yıllar yılı gezinmeli bu sızı Benden bir yaralı şiir kalmalı Senden bir tebessüm, bir de kırmızı Nurullah Genç
Dudak kıvrımında devrik bir tramvay
Alıntı
Biz o büyük kelimeleri hep yanlış yerlerinden öptük, Denizler çekildi, geriye upuzun bir sükût kaldı. Sen şimdi bindiğin o tramvay kollarında, Eski bir gazete kupürü gibi solarken, Ben cebimdeki son gökyüzünü de sana harcıyorum. Ali İhsan Konuklu