Kütahya Milletvekili Naşit Hakkı Bey, daha sonra yasayla aşiret ayrıcalıklarının kaldırılması konusuna geliyor ve yasayı "devrim önlemlerini alıyor" diye tanımladıktan sonra şöyle savunuyor:
"Bu vatan üzerinde sınıf ve çelişki yaratmak için bizim ilkelerimizi tanımayanlarla savaş çok sert oldu. Çeşitli silahlı başkaldırmalar, irtica hareketleri, dağ başlarında soygunculuk ve saldırılar genellikle aşiret ruhunda beslendi. Devrim yönetimi, halk ile devlet arasında nüfus ticareti yapan, halkın kanını emen, ırzına, malına ve hayatına hükmedenlerle korkusuzca çarpıştı ve bu devletin iştirak kabul etmez varlığını hepsine tanıttı."