Amerika'nın "büyük" ortadoğu projesi varsa, Amerika muhaliflerinin "küçük" de olsa, kendilerine ait bir fikri mi var? Amerika muhalifliği de, Amerika gibi hurafe...
Cami, artık herkes için ''dini sembol'' olmuş, camileri var eden cami kavramından eser kalmamış. Camiler, artık bize bilgi veren bir sanat-ilim eseri değil. Unuttuklarımızı hatırlamanın, göremediklerimizi görmenin değil, gösterinin aracı olmuş.
Keloğlan masallarında da, Yunan mitolojilerinde de, Kuran-ı Kerim'de de hikaye çok benzerdir: '' İnsanlar, imtihandan geçirilmeden, sadece ''iman ettik'' demeleriyle bırakılavereceklerini mi sandılar?''
Sanatçının işi, bir kadına onu ne kadar çok sevdiğini göstermek kadar zordur. ''Seni seviyorum'' demek yetmez. Bir eser gösteremediği müddetçe lafta kalır. Mesaja batar, propoganda da boğulur, didaktikler mezarlığına gömülür.