Sylvia

Sylvia
beni yıkıp yeniden inşa etmeye zorlayan kitaplara hayranım.

Sylvia

, bir kitap okudu
Puan vermedi·285 syf.··
34 günde okudu
·
Okunma: 08 Ekim 2023 20:00
·
2023 14. kitabı
Mina Urgan
8.4/10 · 3.926 okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Gözler yaşlı kapattık
Puan vermedi·864 syf.··
2023 13. kitabı
·
50 günde okudu
·
Okunma: 04 Eylül 2023 03:16
Kitabın kapağını henüz kapattığım için duygularım çok taze, nasıl başlayacağımı bilemedim. Öncelikle kitabı “bu kadar ünlü olacak ne var” diye aldım. Şunu dürüstçe söylemeliyim ki bu kitabın viral olmasında yazarının Asyalı olmasından tutun -Batı özellikle son dönemde Asyalıları çok seviyor- kaliteli bir pr etkinliğine kadar birçok etmen vardır ama bu kitabı yetersiz mi kılıyor? Asla. Kitabı iki aya yayarak okudum. Ve her elime aldığımda su gibi aktı. Kitaptan ayrı kaldığım dönemlerde “Willem ve Jude ne yapıyor acaba?” diye düşündüğüm ve karakterleri özlediğim oldu. Karakterler çok özenli, yazar kitabın özellikle başlarında hepsine ucundan kıyısından ışık tutmuş. Karakterleri çok sevdim ve okurken sanki benim hayatımdan biriymişler etkisi verdi. Kitaptaki olaylara değinmeyeceğim, hislerimden ve düşüncelerimden bahsedeceğim; kitabı okurken işte yaşamak böyle bir şey diye düşündüm; acı dolu, üstesinden gelinmesi gereken olaylar, duygular, travmalarla yüklü bir deneyim. Ve özellikle sosyal medyanın da etkisiyle ne çok kopmuşum gerçeklikten bunu fark ettirdi. Ve bence kitabın bu kadar popüler olmasını da bu “gerçeklik” sağladı. Hastalıklar vardır, üstesinden gelmemiz gereken travmalar vardır, gecenin bir yarısı bizi avlayan düşünceler, çirkin bedenler, “normal” bir insan gibi olabilmek için çok çaba harcanılan hayatlar vardır. Herkes güzel, her şey toz pembe, cumartesi gecesi eğlencesi değildir. Kitapta altını çizdiğim birçok yer oldu. Özellikle yazar bazı noktalarda hayatla/dostlukla/aileyle/çocuklukla/iş yaşamıyla… ilgili çok güzel noktalara parmak basmış. Ve şunu da söylemeliyim ki karakterlerin duygu tahlilleri çok iyi anlatılmış. Yani insanların bu kitabı okumasını isterim çünkü duygularımızdan koparıldığımız bir çağda böylesine güçlü hislerin yazılması beni
Değersiz Bir HayatHanya Yanagihara · Doğan Kitap · 20245,6bin okunma
Kızgın yangınlarda can evim ciğerim yanıyor…
Herkesin eyleme geçirmediği duyguları vardı; herkes bilirdi bu duyguların peşinden gitseler hayatın çok zorlaşacağını.
Sayfa 508 - Doğan Kitap·Kitabı okudu
Duygular
Günlükler 07.04.22 / 4:31
Şu an yaşadıklarım hep zamanında ölmemiş olmamın acısı.