Her şey ilk yıllarda şekillenir. Hatta genetik psikoloji teorilerine ve nesilden nesle aktarılan travmalara bakacak olursak doğumdan bile önce şekillenir. Değer yargılarımız, zevklerimiz, kişiliğimiz... Her şey, varoluşumuzun ilk yıllarında şekillenir, sonsuza dek işlenmiş olur! Öte yandan, bu yıllara dair hiçbir şeyi doğrudan hatırlaya-mayız. Çok kafa karıştırıcı bir paradoks, öyle değil mi? Hayatımıza elimizde hiçbir kanıtı olmayan olaylar, sevgi dolu anlar ve gördüğümüz şiddet yön veriyor. Hiçbir zaman içini açamadığımız kara bir kutu."