Birbirimizi görmeden daha iyi anlaşırız belki. Kulağa garip gelse de böyledir bazen. Görmeden sadece doğal halimizle daha çok anlaşırız kimisiyle. Görünce devreye giren nedir kimdir bilinmez ama tılsımı bozulur. Sevgiliye yoramazsın bunu; akraba, eş , dost ,hatta kardeş...
Görmeden ya da az gördüğünde daha iyi anlaşırsın. Gördükçe yavanlaşır her şey
5.8.23/t.u/01.44
Bu ne zülum, nedir bu zahmet
Bu gidişin sonu kıyamet
Kiracıyız bu dünyada
Yalan karışmış sevdaya
İyisi mi beni azat et
Kiracıyız bu dünyada
Ölüm var balım sonunda
Ağlamaya sen devam et
Aslan katlanır amma, yürek sığmaz zindana
Kır kilidi beni azad et.
Vay bana vay bana vay balım vay bana
Komşu gelmiş ölüm yazıktır cana
Yandı yandı bağrım yandı
Muradımı seller aldı
Seçemedim tuzakları
Göremedim uzakları
Kırmadığım dostum mu kaldı
Seçemedim tuzakları
Göremedim uzakları
Vermediğim bir canım kaldı
Aslan katlanır amma
Yürek sığmaz zindana
Kır kilidi beni azad et
Vay bana vay bana vay balım vay bana
Komşu gelmiş ölüm yazıktır cana
Bu dünyanın zevkine vardım
Yaşadım, dersimi aldım
Kiracıyız bu dünyada
Yalan karışmış sevdaya
İyisi mi beni azat et
Kader geldiği zaman kendini karaya veya denize taşımasına, dağa veya tepeye götürmesine, acı veya tatlı yedirmesine rıza gösterir. Yücelik ve alçaklıkta, zenginlik ve fakirlikte, sağlık ve hastalıkta da rıza gösterir. Kaderle birlikte yürür. Kader onun yorulduğunu anlayınca sırtından iner ve onu kendi sırtına alır. Artık kadere binen odur. Kader ona hizmet eder, alçalır. Çünkü artık o, Allah' a yakın ve onun katında değerlidir. Bütün bunlar nefsine hevasına, tabiat ve alışkanlıklarına , şeytanına ve kötü arkadaşlarına uymadığı içindir.