Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Uğur Çay

Uğur Çay
@ufufuf
öğrenci
Çanakkale İbrahim Bodur Anadolu lisesi
Çanakkale
Çanakkale, 21 Temmuz 2007
70 okur puanı
Şubat 2021 tarihinde katıldı
Zamanımızda yetenekli insanların hemen hepsi gülünç görünmek korkusunun tedirginliği içindedir.
Sayfa 741 - İş bankası kültür yayınlarıKitabı okudu
Reklam
Hayat cennettir, hepimiz cennetteyiz, yalnız bunu bilmek istemiyoruz. Bilmek isteseydik hemen yarın bütün dünya gerçek bir cennete dönerdi.
Sayfa 384 - İş bankası kültür yayınlarıKitabı okudu
Mutlaka mantıktan önce hayatı sevmeli, anlam ancak o zaman anlaşılır hâle gelir.
Sayfa 306 - İş bankası kültür yayınlarıKitabı okudu

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Ezilen bir adama, etrafındaki herkesin velinimet kesilmesi son derece ağır gelirm
Sayfa 285 - İş bankası kültür yayınlarıKitabı okudu
Kendi kendine yalan söyleyip yalanını ciddiye alan insan sonunda ne kendinde, ne çevresinde gerçeği seçemez olur, böylece hem kendisine hem de başkalarına saygısızlık eder.
Sayfa 51 - İş bankası kültür yayınlarıKitabı okudu
Reklam
Bir halkın acıları, iniltileri ortasında keyif sürmek krallık değil, zindan bekçiliği etmektir.
Sayfa 30 - İş bankası kültür yayınlarıKitabı okudu
Genç Osmanlılar hareketi, modern manadaki ilk muhalefet hareketi olarak kabul edilir.
Sayfa 49 - Siyasal KitabeviKitabı okudu
Zamanı ve gerçeklerini erken anlayarak buna uygun yapılanmaları gerçekleştiremeyen toplumlar, kendilerini daima geçmişin muhteşem çağları ile övünmeye âdeta mahkûm etmişlerdir. Türkiye...
Sayfa 38 - Siyasal KitabeviKitabı okudu
Rönesans ile başlayan insanın ön plana çıkması ve dünyanın yeni bir gerçeklikle yeniden yorumlanması süreci, reform hareketleriyle geleneksel dinî unsurlardan sıyrılmış, aydınlanma ile de akıl süzgecinden geçirilerek sistematize edilmiş, sonuçta modern bir insan ve modern bir hayat anlayışı doğmuştur.
Sayfa 34 - Siyasal KitabeviKitabı okudu
(Rönesans) Burjuvazi geleneksel düzeni yıkarken kitleleri iki ideal uğruna harekete geçirmişti: bilim ve özgürlük. Aydınlanma çağının bu sihirli kavramları sonuç olarak Batı'ya dünya egemenliğinin kapılarını açmıştır.
Sayfa 33 - Siyasal KitabeviKitabı okudu
Reklam
Avrupa'da yayılan Rönesans, kilisenin skolastik düşüncesini yıkmış, yerine bilimsel düşünceyi koymuştur.
Sayfa 32 - Siyasal KitabeviKitabı okudu
Osmanlı maliyesi, 19. Yüzyılın sonlarında tamamen batılıların denetimi altına girdi. 19. Yüzyılın ortalarına doğru başlayan bu yeni mali anlayışa göre düzenlenen ticaret anlaşmaları, Osmanlıların daha önce verdikleri kapitülasyonlarla birlikte adeta bir yarı-sömürge ekonomisinin doğmasına yol açtı
Sayfa 30 - Siyasal KitabeviKitabı okudu
(Osmanlı) padişah, prensip olarak dini bir otorite değil, aksine, işleri şeklen de olsa dine uygun yürüttüğü takdirde meşruiyeti kabul edilen dünyevî bir otorite durumundaydı.
Sayfa 29 - Siyasal KitabeviKitabı okudu
İnkılâp üç evrede gerçekleşir. İlk evreyi teşkil eden fikri cephe, cemiyette değişiklik fikrinin tohumlarının atıldığı ve geliştirildiği devredir. Düşünürlerin, yazarların ve filozofların hazırladıkları ve söz, yazı, davranış ve eylemleriyle toplumsal yaşama yön verdiği devredir. İnkılâplar önce, akla dayanan yeni bir sosyal düzen arayan fikirler olarak doğar. İnkılâp fikirleri halk yığınlarınca benimsenirse güç ve kuvvet kazanır. İkinci evre, hazırlık evresinin tamamlanmasından sonra gelir ve aksiyon safhasıdır. Dar anlamıyla ihtilali ifade eder. İhtilal başarı gösterirse meşruluk kazanır. Üçüncü evreyi bozulan ve yıkılan düzenin yerine yenisini kurma fiili teşkil eder. Yeniden kurma ile inkılâp başarılmış olur.
Sayfa 23 - Siyasal KitabeviKitabı okudu
(Türk toplumu)18. Yüzyılın sonlarından itibaren batılı kurumlarla yüzyüze gelinmiş ve Osmanlı sultanları, 3. Selim'den itibaren Batı'yı model almaya başlamıştır.
Sayfa 19 - Siyasal KitabeviKitabı okudu
311 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.