ukde

Ah, ilkgençliğimin arkadaşı o kadın yitip gitti! Ah, keşke onu hiç tanımamış olsaydım! - O zaman, "Sen bir budalasın, dünyada bulunamayan birini arıyorsun," derdim; ama ona sahip olmuştum, duyumsamıştım o yüreği, o büyük ruhla birlikteydim...
Reklam
Keşke -ruhum sonsuz Tanrı'yı yansıttığı gibi- içimdeki bu sıcak ve dolu yaşantıları ruhumun aynası olarak dışa vurup onlara kâğıtta can verebilsem!
Kendinden yakınabilen insan ne anlaşılmazdır!
İnsanın hayvanla akrabâ beşer tarafı gözünü, kulağını mücbîr ihtiyâçların karşılanması cihetine dikmiştir. Bu yüzden ‘teorik-olan’a anlayış göstermez. Teorik yapı olan felsefe-bilim, bundan dolayı kamuya kapalı durur. Anlaşılması zordur. Kamu, en azından kısa vadede, mücbîr ihtiyâçlara cevap vermeyen felsefe- bilimle ne yapsın? Hemen göze çarpmayanı kamu, dikkate almaz, alamaz.
Bu saatler yok mu delilenirim çekilin başımdan kalemim nerde?